Konsumentkontakt till Estrella på 50%
Om företaget
Estrella är ett av Sveriges mest kända varumärken. Estrella etablerades redan 1957 och var då först i Sverige med att producera och sälja snacks. Idag omsätter Estrella AB närmare 1,2 miljard kronor och har 230 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och Agrocentret ligger i Kistinge utanför Halmstad. Vi tillverkar och säljer en mängd olika salta snacks så som chips, ostbågar, ringar, skruvar, nötter, popcorn, salta pinnar och dipmix. Vår strävan är att alltid tillverka de godaste snacksen, självklart med miljö och hälsa i fokus.
Varje dag ställer vi oss frågan – Finns det något godare?
Idag ägs Estrella av Intersnack Group, ett av Europas största snacksföretag. Intersnack Group är ett familjeägt företag som endast arbetar med snacks och satsar på att bygga starka lokala varumärken. www.estrella.se
Tjänstebeskrivning
Vi söker nu en konsumenttjänstmedarbetare till Estrella på 50%, från januari 2025 till augusti 2025. I rollen mottar du flera ärenden per telefon, Facebook och e-post. Du kommer att hantera reklamationer, skador och frågor kring våra produkter. Tjänsten är placerad i Angered. Arbetstiden är förlagd till vardagar 8.00-12.00 med viss flexibilitet.
I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera reklamationer – ta emot reklamationer, bedöma dem i samarbete med kvalitets och marknadsavdelningen, registrera reklamationerna i Estrellas system.
• Kommunicera med konsumenter via olika kanaler såsom telefon, e-post och sociala medier.
• Ta hand om reklamationer från första kontakt till nöjd konsument.
• Ta hänsyn till och vara medveten om GDPR
• Mail – Löpande besvara inkomna mail till konsumenttjänst från konsumenter.
• Ta fram och distribuera reklamationsrapporter och statistik
• Fungera som länken mellan konsumenten och olika avdelningar på Estrella såsom Marknad, Kvalitet, Inköp och Produktion.
Som konsumenttjänstmedarbetare kommer du att ha ett eget ansvar och jobba självständigt med ovanstående punkter. Du kommer också att rapportera till marknads- och kvalitetsavdelningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet ifrån arbete med service och administration. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetet med kundtjänst eller liknande arbete. Du behöver kunna behärska det svenska språket mycket väl i både tal och skrift och vara tydlig i ditt sätt att kommunicera. Att du har förmågan att anpassa budskap och språk på ett sätt som mottagaren förstår är av största vikt. Kunddialog är väldigt viktigt för denna tjänst.
Vidare ser vi att du är självgående och ansvarsfull. Då du i denna roll kommer att kommunicera med olika typer av människor dagligen är det viktigt att du har en positiv attityd är social och är service-minded! Du kan resonera, är eftertänksam, noggrann, lyhörd och uppmärksam på detaljer.
Eftersom tjänsten är på halvtid och arbetstiden förlagd under förmiddagen vill vi att du i din ansökan specificerar varför det passar dig att arbeta just 50%.
Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna via vår hemsida redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten ingår i uthyrningsverksamheten hos NearYou. Det innebär att du kommer att vara anställd av NearYou men arbeta hos Estrella. Uppdraget pågår från januari 2025 till augusti 2025.
Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se